Verslagen/foto's
Buggenhout
Bustochten 2008
Overige

Bustocht 3   Naar Ehlenz/Seffern, op zondag 21 juni 2009.

Mensen, wat gaat de tijd toch snel. Alweer de 3e bustocht van dit jaar. De verwachtingen van deze tocht naar het mooie Ehlenz in de Südeifel waren hoog gespannen.

In Vijlen was pluvius even de spelbreker, maar in de startplaats was het droog. Na een voorspoedige reis met onze nieuwe chauffeur Cor (uit het hoge noorden), werd er snel ingeschreven. Met Ineke en Frits begonnen we aan de eerste lus van de 10 km, die richting Hellenbach liep. De meeste wandelaars kozen voor deze afstand, alleen Theo Westhovens liep de 20 km. Deze afstand liep richting Plütscheid. Achter het startlokaal ging het  meteen steil omhoog over de flanken van het plateau naar de eerste controle.

Hier splitste de route zich in de 5 en de 10 km. Het volgende traject slingerde fraai door  geweldige bossen, die het Eifelgebied zo kenmerken. Varens sieren de ondergrond en hier en daar zie je de kamperfoelie bloeien. Een lust voor het oog en oor; al werd er geklaagd, dat een zekere persoon te veel auwh…Maar je hebt mekaar na een periode van afwezigheid zo veel te vertellen, dat je af en toe vergeet, dat je andere mensen ook van dit moois moet laten genieten. Sorry..

Vlak voor de laatste km`s kregen we nog even een forse douche. Het kon niet deren, want het waren er nog maar “4”??

Terug in het startlokaal werden we door de voorzitter van de club verrast met een mooi “menneke”, dat in de bus verloot werd. De gelukkige winnaars Elly en Peter Laven zijn bij deze nog van harte gefeliciteerd met hun 40 jarig huwelijk.

De wandelaars van Jo-Ne hebben van deze wandeling genoten en bedanken de organisatie  voor hun inzet en hopen dat de club de volgende 30 jaren ook voor de komende generaties zal blijven bestaan.

Heimat- u. Wanderverein Seffern e.V. bedankt en tot ziens in Vijlen.

Verslag en foto's:  John Driesen

Vervolg foto’s zie:  Foto’s Ehlenz/Seffern

Ingezonden reacties op het verslag en de foto's

Verder