Steenokkerzeel
Windeck-Herchen
Sombeke
Ghlin Baudour

Bustocht 5 Steenokkerzeel België, 28 september 2008.

Ook deze zondag begon met een stralend zonnetje. De 5de en laatste bustocht ging deze keer naar Steenokkerzeel in de buurt van Brussel. De Houtheimstappers vierden op deze dag hun 25-jarig bestaan en dat zouden we weten ook. “Een wandeling door de mooiste stukjes natuur uit onze contreien: Hellebos, Moorbos, Steentjesbos en tussendoor langs rustige wegen doorheen de bakermat van het witloof;” zo vermeldt de folder. We waren nieuwsgierig. Na de inschrijving gingen diverse wandelaars in groepjes op pad. Onze groep verkoos de 13,6 km. Via het landelijke Hellebos (een klein lus van ongeveeer 3 km.) terug naar de start. Hier was de eerste controle. De tweede lus ging richting het kasteel van Ribaucourt, een prachtig landgoed temidden van een groene oase.

Terug in het startlokaal kreeg ieder deelnemer een leuke attentie. De gratis kaasproeverij in combinatie met een stevige Chimay bleek ook in trek en smaakte heerlijk. Wie zei, dat ze alleen in Holland kaas kunnen maken??

De “ kriekskes” zijn trouwens ook niet te versmaden. Een heerlijk warm zonnetje deed de rest. Het was puur genieten (de foto`s spreken voor zich). Om half vier vertrokken we richting Diest alwaar nog een stop gemaakt zou worden om de inwendige mens te verzorgen. Dit stadje is weer een van die Belgische pareltjes. Op het marktplein was er volop gelegenheid om de honger na zo`n inspannende dag te stillen. Na dit oponthoud reden we door naar Vijlen.

Deze laatste bustocht was een waardige afsluiting van 5 tegenbezoeken aan diverse bevriende clubs.

Ik bedank namens het bestuur iedereen die aan deze reizen heeft deelgenomen en hoop het volgend jaar weer met jullie mee te kunnen gaan.

Houtheimstappers bedankt voor deze mooie tocht en tot ziens in Vijlen.

Verslag en foto's:  John Driesen

Vervolg foto’s zie:  Foto's Steenokkerzeel