Lovenjoel
Wépion Namur (2)
Wépion Namur (1)
Buggenhout

Bustocht 4 naar Consdorf Luxemburg op zondag 23 augustus 2009.

Dit maal gingen Wiel en Rooden junior mee met de 4e bustocht van wandelclub Jo Ne Vijlen: naar Consdorf (Luxemburg).

Rooden senior was verhinderd i.v.m. ziekte van zijn vrouw (mijn moeder).

Consdorf is gelegen in het welbekende mooie Müllertal in de buurt van de plaatsen Diekirch en Echternach.

44 leden van de wandelclub begaven zich op pad naar Wandelclub " The World Runners ". Startlokaal: Salle Kurzwenkel te Berdorf.

Wij hadden gekozen voor de langere afstand (20 km) en gingen na ontvangst van de startkaarten vrijwel direct op pad.

Het Müllertal wordt ook wel het " Klein Zwitserland " van Luxemburg genoemd. De wandeling had de volgende naam meegekregen: SCHLUCHTENWANDERUNG.

Het dal staat bekend om zijn indrukwekkende rotspartijen/"Schluchten" en steile beboste hellingen; zaken die men tijdens deze prachtige wandeling tegenkwam.

Tijdens de 20 km route passeerden we 3 controleposten, waar men ( volgens IVV - reglementen ) o.a. gratis thee kreeg. De controleposten waren allemaal  naar tevredenheid ingericht etc. en lagen op ± 3 / 10 en 16 km.

De bepijling was absoluut goed te noemen en er werd volop genoten van de omgeving. De foto's spreken voor zich lijkt me. Geen twijfel mogelijk.

Consdorf ligt op ± 11 km van Larochette; een plaats die in het verleden ook al door Jo-Ne werd bezocht ( toen met de breuk  van het been  van de chauffeur bij Weisswampach ). Achteraf is alles toendertijd nog redelijk goed afgelopen.

Na afstempeling had ik nog enkele vragen, die door een van de organiserende leden in vloeiend Nederlands werden beantwoord. Zo bleken er 1740 wandelaars te zijn gestart (± 200 minder dan verwacht / veroorzaakt o.a. door een foutieve vermelding van de datum in de plaatselijke krant: vrijdag 28 augustus !!!!).

Goedgemutst (zowel op de heen - alsook de terugweg) en voldaan na een heerlijk uitstapje in het prachtige Luxemburg kwam er toch een eind aan deze heerlijke dag; die iedereen duidelijk maakte dat het 2e bezoek aan het Müllertal absoluut

de moeite waard was.

Verslag en Foto's:  Jo Rooden jr.

Vervolg foto’s zie:  Foto’s Consdorf (2)