Locatie Vijlen
Winterwandeling 2009
Meitocht 2008

Mei Bloesemwandeling Jo-Ne op zaterdag 5 en zondag 6 mei 2012

Maanden van te voren plan je de wandeling; je hebt alles in de hand, maar dan komen de weergoden en strooien zand in de “machinerie”, die zo lekker liep. Maar Jo-Ne, zou Jo-Ne niet zijn, als we die kleinigheid niet de baas konden. En niet alleen Jo-Ne weet met zo`n tegenslag om te gaan, alle wandelaars, die we hebben mogen begroeten waren toch positief en spraken hun lof uit over de route en de medewerkers. Bij de opbouw vrijdag morgen blonk de zon nog door de ramen; zaterdag en zondag liep de regen in straaltjes langs de ramen. Maar niet getreurd, `s morgens vroeg pruttelde de koffie in de kannen en deden diverse wandelaars zich tegoed aan de vers gesmeerde broodjes. De route liep dit jaar richting de “Hut” in het Vijlerbos; Vele wandelaars hebben aan deze plek dierbare herinneringen. Ze oogt klein en romantisch en heeft de Oostenrijkse sfeer, waarin velen zich herkennen als was het maar van een vakantie of bij een openhaardvuur in zo`n berghut. Na deze lus kon je kiezen voor de 12 km of de 18 km met een rust bij de Fam. Bischoff (het fruitbedrijf) bij Vaalsbroek. Prachtige locatie met een surprise voor de wandelaar in de vorm van een overheerlijke appel. De mensen, die ik hier trof waren ondanks het miserabele weer in een prima stemming en de muziek van Peter deed de rest. Na deze pauze kon je nog een lus maken voor de 25 km, die via Vaals en Wolfhaag retour liep naar deze rustplaats. De opnamen, die ik probeerde te maken van de omgeving zijn echt mistig; diverse fotografen hebben het toch geprobeerd en ik moet zeggen niet onverdienstelijk. Kijk voor deze prachtige foto`s op Picasa bij Gonny en Jos of Ivan uit Trois Ponts of Mia en Jac.. (Jo Wetzelaer zal ze er zeker bij zetten). Terug in het starlokaal ontmoette ik weer talloze wandelaars, die letterlijk “verzopen” waren. De broeken nat tot aan de knie, de schoenen sompig en zwart van de modder. Zelfs de honden die mee liepen konden direct in bad. De sfeer leed er echter niet onder. Er was volop gelegenheid om oude wandelvrienden te begroeten en met een goed glas deze vriendschap te bezegelen. Diverse wandelvrienden waren trouwens van verre gekomen en schroomden niet om de elementen in Vijlen te trotseren. Al met al een geslaagde wandeling, die dankzij onze wandelvrienden en niet te vergeten alle vrijwilligers een succes werd.

Wandelaars uit alle streken bedankt en zeker ook alle mensen, die meehielpen aan deze tocht:

Bedankt…….namens het bestuur van Jo-Ne Vijlen.

Foto's van John Driesen

Wandelkrant België (beoordeling, foto's, GPS-tracks)

Bezoekersaantallen

Foto's Jac en Mia, zaterdag, 05 mei 2012